Jdi na obsah Jdi na menu
 


Informace pro rodiče

31. 8. 2020

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Úkoly na 2. 11.

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 21:31)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:

Penál
PSŽA, s. 20
Opakujeme čtení slabik a slov se souhláskami M, L, S

M
Procvičujeme sčítání do pěti, porovnávání, geometrické útvary
Jako názornou pomůcku lze použít počítadlo či dvě barvy tužek apod.
Uč. s. 36 – nechte děti, ať po přečtení zadání pracují samostatně. Cvičeni mohou řešit v libovolném pořadí.
Děti by měli mít splněná za těch předprázdninových 8 dní distančního vzdělávání všechna cvičení od s. 29 – 35.

Psaní
Dneska začneme s psaním písmena malého psacího e – nezapomeň, abys hezky seděl(a) a tužku držel(a) jako letadélko, co chce ulétnout…
Připravte si Písanku II na s. 3 (úplný začátek) a čistý papír A4 – koukněte se na video:
https://video.search.yahoo.com/search/video?fr=mcafee_uninternational&p=n%C3%A1cvik+mal%C3%A9ho+e+video#id=1&vid=ce8f8efc27c72127450db089bac8ab93&action=click a nacvičuj psaní malého psacího e na papír, pak si pomalu doplň do písanky 3 řádky, nejprve dokola obtahuj malé psací e – můžeš i ořezanými pastelkami, ale negumuj, ať to hezky vypadá

Kdo nebyl dnes (2. 11.) na videu:

Čteme slabiky a slova s M, L a S – PSŽA – s. 16, 18, 20,určitě můžete číst i z kopií

Týdenní plán č. 10 – 2. 11. – 6. 11. 2020

(Daniela Švejdová, 1. 11. 2020 21:19)

Český jazyk
Hláska a písmeno S – opakování
Procvičování čtení slabik a slov se souhláskami M, L a S
ŽA – s. 15
PSŽA – s. 20
Kopie se slabikami, slovy a větami se souhláskami M, L a S – k vytištění též na úschovně
Písanka 2 – uvolňovací cvičení, nácvik fyziologického úchopu – malé psací e, é, i, í

Matematika:
Sčítání do pěti, rozklad čísel, číselné osa, číslice 0
- učebnice - s. 36 - 40

Prvouka:
- podzim na poli (s. 17)
- pomáhám na zahrádce (s. 18)


Dobrý den, ahoj,

zdravím vás po prázdninách, doufám, že jste si, děti, pořádně odpočinuly a jste připravené na další nové vědomosti – určitě ano, tento týden začneme se psacími písmenky, budeme počítat do pěti v různých druzích příkladů a zdokonalíme se ve čtení slabik se souhláskami S, L, a M, i slov a vět.

Vážení rodiče,

tento týden se nadále s dětmi budu potkávat u videa – kluci opět v 9:00 h, děvčata v 10:00 h – na střídačku čeština a matematika, přibude i krátké procvičování psacích písmenek a trochu povídání o podzimní přírodě. Úkoly na další den budou vždy den dopředu na stránkách.

Prosím o omluvu dopředu na mail, pokud se dítě z jakéhokoliv důvodu videa nezúčastní. Kdo nebude u videa, pošle mi vždy fotku samostatné práce za příslušný den.

Děkuji, buďte zdraví a mějte trpělivost


Poděkování

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 15:17)

Vážení rodiče,

musím vám strašně moc poděkovat, jak zodpovědně jste přistoupili k pomocí s distanční výukou vašich prvňáčků. Máte můj velký obdiv.
Děti jsou při on-line hodinách velmi šikovné, moc je chválím. Doufám, že se brzy uvidíme všichni zpátky ve škole, přítomnost v kolektivu je pro prvňáky (a nejen pro ně) nenahraditelná.

Nechte o prázdninách děti odpočinout, prosím vás jen o jedno, DENNĚ 10 MINUT ČTĚTE – cokoliv – živou abecedu, kopie, knížky obrázkového čtení, časopis Sluníčko, vřele doporučuji od firmy Brain – Box hru Abeceda (po zkušenosti s vlastními dětmi). Můžete dětem pustit na youtube i seriál Od Andulky po žížalu...
Matematiku zařazujte nenásilně v rámci běžných denních činností…

Hezké prázdniny a zůstaňte zdraví.


Re: Poděkování

(Marta Vankova, 22. 10. 2020 22:46)

Ja mam radost, ze to deti zvladaji a zda se, ze on-line vyuka je bavi. Snad se zase brzy setkaji. A do te doby to spolu vsichni nejak zvladneme

Úkoly na 23. 10.

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 15:14)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
PSŽA, s. 19

M
Rozkládáme číslice – vezměte si 2, 3, 4, 5 čtverečků čokolády (bonbónů) a rozkládejte různě na dvě hromádky, na každé hromádce musí něco být. Po splnění úkol snězte!
uč. s. 35/ cv.1 dodělat a 2 (Jak rozložíš na dvě hromádky tak, aby na každé hromádce něco bylo? – tím vyrušíte variantu s nulou, u domečků můžete motivovat děti tak, že na každém patře bydlí ve dvou pokojích tolik lidí, kolik je číslo napsané na střeše).
Děti by měli mít splněná za těch 8 dní distančního vzdělávání všechna cvičení od s. 29 – 35.

PRV
Ovoce a zelenina – připravte si všechny druhy ovoce a zeleniny, co máte doma.
Roztřiďte na ovoce a zeleninu.
Pomozte dětem s nakrájením vybraných druhů a udělejte si vitamínový talíř (v této době jsou vitamíny na posílení imunity velmi důležité).
Uč. s. 14/ 1
Dobrovolný úkol: můžete i nechat děti vystřihnout hry s ovocem a
zeleninou na s. 19 a zahrát si je o prázdninách

Psaní
Písanka 1 – děti ještě v první písance nemají vyplněné některé řádky – vyberte si a můžete 3 – 4 doplnit (dobrovolný úkol), úplně mi ale stačí, když si dítě bude kreslit (tužka, pastelka) a vy dohlédnete na správný úchop a posez. Děti začne v daleko větší míře písanka bavit, až začnou psát písmenka…

Kdo nebyl dnes (23. 10.) na videu:
Čteme v ŽA – s. 15 - slabiky
PSŽA, s. 19


Podzimní výtvory

(Daniela Švejdová, 22. 10. 2020 8:39)

Děkuji všem, co mi poslali podzimní výtvory dětí nebo i celé rodiny :-), zítra ukážu všem dětem fotky při videohodině.

Úkoly na 22. 10.

(Daniela Švejdová, 21. 10. 2020 13:51)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Učebnici matematiky na s. 35

ČJ
Čteme slabiky se S
PSŽA – s. 19/ 4 – rozcvička – čti písmenka – pokud přečteš správně, obrázek vybarvi
Na pamatováka: řekni co nejvíce slov začínajících na hlásku S
ŽA – čti slabiky na s. 15 nahoře a ty slabiky, co jsi pod nimi napsal(a)
PSŽA – 19/ 3, 20/ 1 a 2 – spojuj slabiky

Psaní
Písanka 2 - trénujeme psaní číslic 1, 2, 3, 4, 5 – na s. 31, 30, 29, 28, 27 – děti si napíšou vždy jeden řádek číslic – nejprve obtáhnout číslici na začátku řádku, pak pomalu a pečlivě psát (neškrtat, negumovat, pokusit se nepřetahovat linky) – stejné jako v úterý – zkuste porovnat, zda už jim to jde líp (mělo by)

Kdo nebyl dnes (22. 10.) na videu:

Matematika, s. 35 - rozklady čísel (hodí se hádanky typu: Myslím si číslo, když k němu přičtu1, dostanu číslo pět. Které číslo si myslím?)


Úkoly na 21. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 21:42)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
ŽA, s. 15
PSŽA, s. 19

M
Rozcvička – oprav chyby v součtu (ve výsledku) – 31/ 4 (3. a 4. sloupec)
34/ 3 a 4 – ukazuj si na číselné ose a počítej (děti včera skákaly na videu jako žabky)
34/ 5 – pokud spočítají, mohou si vybarvi vpředu na drakovi další mašličku (pro názornost použijte počítadlo, různé pastelky, sčítat můžete např. kousky ovoce a pak je sníst, …)
Další příklady z matematiky najdeš v dnešním učivu prvouky

PRV
Venku bude dneska krásně, můžete si dát názornou hodinu v přírodě – třídění stromů na listnaté a jehličnaté (trochu jsme s dětmi třídily už na naší společné vycházce, než nám zavřeli školu, měly by už vědět), trochu povídání o houbách (ve škole se plno dětí pochlubilo, že houby sbírá) a lesních zvířátkách – doma si pak děti vyplní v uč. s. 14 a 15 – je to i trochu procvičování matematiky.

Kdo nebyl dnes (19. 10.) na videu:
ŽA, s. 15 – čteme slabiky, zkoušíme psát slabiky s písmenkem S
PSŽA, s. 19/ cv. 4, 2, 3


Úkoly na 21. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 21:41)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
ŽA, s. 15
PSŽA, s. 19

M
Rozcvička – oprav chyby v součtu (ve výsledku) – 31/ 4 (3. a 4. sloupec)
34/ 3 a 4 – ukazuj si na číselné ose a počítej (děti včera skákaly na videu jako žabky)
34/ 5 – pokud spočítají, mohou si vybarvi vpředu na drakovi další mašličku (pro názornost použijte počítadlo, různé pastelky, sčítat můžete např. kousky ovoce a pak je sníst, …)
Další příklady z matematiky najdeš v dnešním učivu prvouky

Úkoly na 20. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 7:08)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Matematiku na s. 34

ČJ
Hláska a písmeno S
ŽA s. 14 – přečtěte prosím dětem básničku na s. 14 nehoře vpravo, velká písmena v básničce děti zakroužkují zelenou a malá písmenka s oranžovou (jak jsou zvyklí – viz. předchozí stránky)
Vymýšlejte slova začínající na S – Šel jsem do obchodu a koupil jsem si (sluníčko, sněhuláka, slona, …)
Děti si zkouší napsat malé a velké písmeno S s – na prvním řádku obtahují velké a malé s, na druhém řádku zkouší střídavě napsat S a s, na 3. řádku za každé písmenko se jim vejde ještě jedno, které napíšou děti, na 4. řádku jen čteme skupiny hlásek
Procvičování – čteme pracovní list s písmenkem M (kdo doma nenajde, dětem jsem ho dávala v úterý s sebou domů, nevadí, aspoň 10 minut čtěte znovu v ŽA s. 13 a PSŽA s. 18)

Psaní
Písanka 2 - trénujeme psaní číslic 1, 2, 3, 4, 5 – na s. 31, 30, 29, 28, 27 – děti si napíšou vždy jeden řádek číslic – nejprve obtáhnout číslici na začátku řádku, pak pomalu a pečlivě psát (neškrtat, negumovat, pokusit se nepřetahovat linky, číslice nemusí být dokonalé, ale měly by být vedeny správným tahem)

Kdo nebyl dnes (19. 10.) na videu:
M
s. 34 – počítáme na číselné ose

Re: Úkoly na 20. 10.

(Zigmundova, 20. 10. 2020 19:21)

Dobrý večer deti maji vsechny úkoly hotové ale nemam jak poslat neni možné přinést vam do školy ukázat?

Re: Re: Úkoly na 20. 10.

(Daniela Švejdová, 20. 10. 2020 21:32)

Ve čtvrtek budu před dvanáctou ve škole, ale úplně mi stačí poslat vyplněné stránky na mail:
daniely.trida.tousen@seznam.cz

Úkoly na 19. 10.

(Daniela Švejdová, 18. 10. 2020 19:54)

Na videokonferenci budou děti potřebovat:
Penál
Živou abecedu na s. 13
Pracovní sešit k Živé abecedě na s. 18

M
Dnes budete procvičovat a zdokonalovat to, co už umíte – sčítání do pěti
Uč. s. 33 / 7 – říkej slovní úlohy a zapiš příklad (na nebi vidím 1 žlutou hvězdičku a 4 zelené, dohromady je na nebi 5 hvězdiček, pak příklad: 1 + 4 = 5)
Uč. 31/ cv. 2 – 3. a 4. sloupeček – zapiš výsledek – ke kontrole použij počítadlo, nebo prsty, nebo cokoliv, čeho máš po ruce alespoň 4
Uč. 31/ 3 – zapiš příklad podle teček na dominové kostce
Uč. s. 31/ 4 – 1. a 2. sloupeček – opravuj chyby pouze v součtu!!! (tj. za rovná se)
Uč. s. 31/ 5 – vymysli sám …

VV a PČ
Na procházce po okolí si nasbírej podzimní plody a vytvoř z nich figurky (kaštany, žaludy, šípka), nebo navlíkni jako korálky, nebo vyrob podzimní ozdobičku (koukni do učebnice Prvouky na s. 16, nebo na internet a tam se inspiruj) – pošli mi do čtvrtka fotku, uděláme si na on-line hodině hezkou výstavu fotek, co jste doma vyrobili...

Kdo nebyl dnes (19. 10.) na videu:
Pošle mi fotku vyplněných cvičení:
ŽA, s. 13 dole
PSŽA, s. 18

Týdenní plán č. 8 – 19. 10. - 23. 10. 2020

(Daniela Švejdová, 18. 10. 2020 19:52)

Český jazyk
Hláska a písmeno S – úvod do čtení slabik
Rozlišení malých a velkých tiskacích písmen M m L l, S s
ŽA – s. 13 - 15
PSŽA – s. 18 - 20
Písanka 2 – uvolňovací cvičení, nácvik fyziologického úchopu – číslice 1 - 5

Matematika:
Sčítání na číselné ose, rozklad čísel
- učebnice - s. 31, 34 - 37

Prvouka:
- podzim – poznávání listů stromů a jejich plodů, stromy listnaté a jehličnaté
- podzimní plodiny (třídění ovoce a zeleniny), ochutnávání ovoce a zeleniny


Distanční výuka - zpětná vazba

(Daniela Švejdová, 16. 10. 2020 11:50)

Dobrý den,
pokud byste měli minutku a napsali mi do mailu 2 - 3 větičky, jak děti zvládají učení doma a přes video z vašeho pohledu, budu moc ráda.
V pondělí v 9 (10) h na shledanou
Krásný víkend přeje

Kdo nebude na videu 16.10.

(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:49)

Kdo nebyl dnes s námi na videu:
M

Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti
uč. s. 33 – nemáte doma kartičky, ale máte prsty – říkám slovní úlohu a vy mi ukažte na prstech výsledek (do 5) – např. Tonda dostal od maminky korunu a od tatínka dvě koruny, kolik má celkem korun? (aspoň 5 příkladů)
cv. 3 – 7 – procvičujeme sčítání do pěti

Kdo nebude na videu 16.10.

(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:48)


M

Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti

Úkoly na 16. 10. - celé

(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:47)

Včera byly děti na videu moc šikovné, chválím je!!!
Na video si dnes děti připraví:
Matematiku na s. 33
penál
ČJ
Dneska budeme procvičovat čtení slabik s M a L
Komu stále ještě nejde číst slabiky najednou, například ME, může číst M E, u celých slov M E ME L E LE, kdo umí po slabikách, čte slovo MELE rovnou po slabikách ME LE. Pod slabiky si, kdo chce, může dělat obloučky


Psaní
Rozcvičíme se tleskáním ve dvojicích – tlesk oběma svýma rukama – tlesk pravá s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk levá ruka s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk oběma rukama s kamarádem – a tak pořád dokola
Slon chytne chobotem tužku ze stolu (to i na 2. stranu)
Letadélko – správný úchop, posez, stále kontrolujte
Písanka 1 – s. 29

Kdo nebyl dnes s námi na videu:
M

Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti

Úkoly na pátek 16. 10.

(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:18)


Včera byly děti na videu moc šikovné, chválím je!!!

Na video si dnes děti připraví:
Matematiku na s. 33
penál

ČJ
Dneska budeme zase procvičovat čtení slabik s M a L
Komu stále ještě nejde číst slabiky najednou, například ME, může číst M E, u celých slov M E ME L E LE, kdo umí po slabikách, čte slovo MELE rovnou po slabikách ME LE. Celé slovo neopakujeme. Pod slabiky si, kdo chce, může dělat obloučky.
PSŽA – 18/ 5 – čteme věty a doplňujeme některá slova z obrázků vpravo (čteme po slabikách, děti si pod slabikami mohou dělat obloučky) – např. EMA MÁ medvídka. MÁMA MÁ miminko.
ŽA – s. 13 dole čteme nejprve společně, pak sami a opisujeme velkými písmeny, co nám jde (ať děti nepíšou dřív, než větu či slovo bezpečně přečtou

Úkoly na čtvrtek 15. 10.

(Daniela Švejdová, 14. 10. 2020 15:50)

Na video si děti připraví:
Živou abecedu
Pracovní sešit k Živé abecedě
penál

M
Učíme se psát pětku – učebnice s. 32 – motivujeme básničkou vpravo nahoře – při psaní postupujeme podle básničky
cv. 1 – 1. řádek – jaká pětka se ti líbí, zakroužkuj, ošklivky škrtni
Čeho je pět? (prstů – vyjmenuj je)
cv. 1 – 2. a 3. řádek - dítě píše určitě 2 řádky, v prvním ještě může ty pětky, co se mu nepovedou, škrtnout, ve druhém už by se mělo vše vést lépe, kdyby mu nešly, procvičte i na dalších 2 řádcích, řádek s číslicemi 4 a 5 napíše určitě.
Za odměnu si dítě může vytisknou pětikorunu (vytlačí na papírek), pak jim tu opravdovou můžete věnovat, že je šikovné :-)
31/ 2 – první 2 sloupečky – komu nejde jen numerické sčítání, dejte pro názornost předměty: např. 1 tužka a 2 tužky jsou dohromady tři tužky

Psaní
Rozcvičíme se tleskáním ve dvojicích – tlesk oběma svýma rukama – tlesk pravá s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk levá ruka s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk oběma rukama s kamarádem – a tak pořád dokola
Slon chytne chobotem tužku ze stolu (to i na 2. stranu)
Letadélko – správný úchop, posez, stále kontrolujte
Písanka 1 – s. 28 velký půloblouček – píšeme s básničkou: Kreslím hůlku pro dědu, už to pěkně dovedu

Kdo nebyl dnes s námi na videu:
ČJ
Vymýšlíme věty, kde všechna písmenka začínají na L, např. Lenka lítá letadlem.
(děti se stále ještě učí pojmy slovo, věta, někdy si to pletou, uveďte příklady – slovo: Lenka, věta: Lenka lítá letadlem)
PSŽA – 18/ 3 a 4 – opakujeme ze včera, jak vám to šlo – předveďte se, čteme znova
PSŽA – 18/ 5 – čteme věty a doplňujeme některá slova obrázky vpravo (čteme po slabikách, děti si pod slabikami mohou dělat obloučky)
ŽA – s. 13 dole čteme nejprve společně, pak sami a opisujeme, co nám jde
Kdo nebyl dnes s námi na videu, pošle mi na adresu daniela.trida.tousen@seznam.cz fotku PSŽA s. 18.

Kdo by chtěl zpestřit přípravu svému dítěti a cvičit jeho trpělivost, může mu vytisknout listy na poznávání jednotlivých písmenek


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36

následující »