Informace pro rodiče
Komentáře
Přehled komentářů
Český jazyk
Hláska a písmeno S – úvod do čtení slabik
Rozlišení malých a velkých tiskacích písmen M m L l, S s
ŽA – s. 13 - 15
PSŽA – s. 18 - 20
Písanka 2 – uvolňovací cvičení, nácvik fyziologického úchopu – číslice 1 - 5
Matematika:
Sčítání na číselné ose, rozklad čísel
- učebnice - s. 31, 34 - 37
Prvouka:
- podzim – poznávání listů stromů a jejich plodů, stromy listnaté a jehličnaté
- podzimní plodiny (třídění ovoce a zeleniny), ochutnávání ovoce a zeleniny
DŠ
Distanční výuka - zpětná vazba
(Daniela Švejdová, 16. 10. 2020 11:50)
Dobrý den,
pokud byste měli minutku a napsali mi do mailu 2 - 3 větičky, jak děti zvládají učení doma a přes video z vašeho pohledu, budu moc ráda.
V pondělí v 9 (10) h na shledanou
Krásný víkend přeje
DŠ
Kdo nebude na videu 16.10.
(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:49)
Kdo nebyl dnes s námi na videu:
M
Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti
uč. s. 33 – nemáte doma kartičky, ale máte prsty – říkám slovní úlohu a vy mi ukažte na prstech výsledek (do 5) – např. Tonda dostal od maminky korunu a od tatínka dvě koruny, kolik má celkem korun? (aspoň 5 příkladů)
cv. 3 – 7 – procvičujeme sčítání do pěti
Kdo nebude na videu 16.10.
(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:48)
M
Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti
Úkoly na 16. 10. - celé
(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:47)
Včera byly děti na videu moc šikovné, chválím je!!!
Na video si dnes děti připraví:
Matematiku na s. 33
penál
ČJ
Dneska budeme procvičovat čtení slabik s M a L
Komu stále ještě nejde číst slabiky najednou, například ME, může číst M E, u celých slov M E ME L E LE, kdo umí po slabikách, čte slovo MELE rovnou po slabikách ME LE. Pod slabiky si, kdo chce, může dělat obloučky
Psaní
Rozcvičíme se tleskáním ve dvojicích – tlesk oběma svýma rukama – tlesk pravá s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk levá ruka s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk oběma rukama s kamarádem – a tak pořád dokola
Slon chytne chobotem tužku ze stolu (to i na 2. stranu)
Letadélko – správný úchop, posez, stále kontrolujte
Písanka 1 – s. 29
Kdo nebyl dnes s námi na videu:
M
Dneska budeme používat při počítání prsty na ruce - včera jsme se učili psát pětku, víme, že prstů máme na jedné ruce pět, tak se můžeme dneska naučit sčítat do pěti
Úkoly na pátek 16. 10.
(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 14:18)
Včera byly děti na videu moc šikovné, chválím je!!!
Na video si dnes děti připraví:
Matematiku na s. 33
penál
ČJ
Dneska budeme zase procvičovat čtení slabik s M a L
Komu stále ještě nejde číst slabiky najednou, například ME, může číst M E, u celých slov M E ME L E LE, kdo umí po slabikách, čte slovo MELE rovnou po slabikách ME LE. Celé slovo neopakujeme. Pod slabiky si, kdo chce, může dělat obloučky.
PSŽA – 18/ 5 – čteme věty a doplňujeme některá slova z obrázků vpravo (čteme po slabikách, děti si pod slabikami mohou dělat obloučky) – např. EMA MÁ medvídka. MÁMA MÁ miminko.
ŽA – s. 13 dole čteme nejprve společně, pak sami a opisujeme velkými písmeny, co nám jde (ať děti nepíšou dřív, než větu či slovo bezpečně přečtou
Úkoly na čtvrtek 15. 10.
(Daniela Švejdová, 14. 10. 2020 15:50)
Na video si děti připraví:
Živou abecedu
Pracovní sešit k Živé abecedě
penál
M
Učíme se psát pětku – učebnice s. 32 – motivujeme básničkou vpravo nahoře – při psaní postupujeme podle básničky
cv. 1 – 1. řádek – jaká pětka se ti líbí, zakroužkuj, ošklivky škrtni
Čeho je pět? (prstů – vyjmenuj je)
cv. 1 – 2. a 3. řádek - dítě píše určitě 2 řádky, v prvním ještě může ty pětky, co se mu nepovedou, škrtnout, ve druhém už by se mělo vše vést lépe, kdyby mu nešly, procvičte i na dalších 2 řádcích, řádek s číslicemi 4 a 5 napíše určitě.
Za odměnu si dítě může vytisknou pětikorunu (vytlačí na papírek), pak jim tu opravdovou můžete věnovat, že je šikovné :-)
31/ 2 – první 2 sloupečky – komu nejde jen numerické sčítání, dejte pro názornost předměty: např. 1 tužka a 2 tužky jsou dohromady tři tužky
Psaní
Rozcvičíme se tleskáním ve dvojicích – tlesk oběma svýma rukama – tlesk pravá s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk levá ruka s kamarádem - tlesk oběma svýma rukama – tlesk oběma rukama s kamarádem – a tak pořád dokola
Slon chytne chobotem tužku ze stolu (to i na 2. stranu)
Letadélko – správný úchop, posez, stále kontrolujte
Písanka 1 – s. 28 velký půloblouček – píšeme s básničkou: Kreslím hůlku pro dědu, už to pěkně dovedu
Kdo nebyl dnes s námi na videu:
ČJ
Vymýšlíme věty, kde všechna písmenka začínají na L, např. Lenka lítá letadlem.
(děti se stále ještě učí pojmy slovo, věta, někdy si to pletou, uveďte příklady – slovo: Lenka, věta: Lenka lítá letadlem)
PSŽA – 18/ 3 a 4 – opakujeme ze včera, jak vám to šlo – předveďte se, čteme znova
PSŽA – 18/ 5 – čteme věty a doplňujeme některá slova obrázky vpravo (čteme po slabikách, děti si pod slabikami mohou dělat obloučky)
ŽA – s. 13 dole čteme nejprve společně, pak sami a opisujeme, co nám jde
Kdo nebyl dnes s námi na videu, pošle mi na adresu daniela.trida.tousen@seznam.cz fotku PSŽA s. 18.
Kdo by chtěl zpestřit přípravu svému dítěti a cvičit jeho trpělivost, může mu vytisknout listy na poznávání jednotlivých písmenek
Re: Úkoly na čtvrtek 15. 10.
(Marta Vaňková, 14. 10. 2020 21:33)
Dobrý den,
ještě mě napadlo, zda pak bude na on-line výuce chvilka pro rodiče, nebo samostatné schůzky, abychom se v případě potřeby mohli s Vámi poradit, jak postupovat v případě, že dítěti něco nejde a my bychom tápali, jak mu to vysvětlit?
Díky :-)
Re: Re: Úkoly na čtvrtek 15. 10.
(Daniela Švejdová, 15. 10. 2020 12:55)
Dobrý den,
pokud něco dětem nejde, procvičujeme to on-line, i na videu, které dnes měli poprvé, jsou šikovní, tak si myslím, že zatím není potřeba nic řešit. Kdyžtak mi napište mail.
DŠ
On-line výuka - rozdělení na skupiny
(Daniela Švejdová, 14. 10. 2020 12:34)
Dobrý den,
od zítřka, tj. čtvrtka 15. 10., rozjedeme on-line výuku přes aplikaci ZOOM.
Vše už by mělo technicky klapnout.
Rozdělení do skupin pro každý všední den od 15. 10. do 23. 10.:
9:00 - 9:40 h kluci
10:00 - 10:45 h holčičky
Prosím vás o přihlášení do místnosti, pak bych byla ráda, kdybyste děti nechaly pracovat samostatně a být nedaleko jako technická podpora. Když budete přítomní, nebudou děti vědět, zda sledovat vás či mě, a budou nesoustředěné...
Vždy večer předem se objeví plán na další den, kde bude mj. vypsáno, co děti potřebují k videu.
Kdo se ten den videa nezúčastní, bude mít v denním plánu rozepsanou práci.
Prosím vás, abyste se nelekli, že plán na každý den je tak dlouhý, je to u každého předmětu vždy jen pár cvičení, ale přidávám i nápady, jak dětem výuku propojit, zpestřit, či víc procvičit...
Spolu to zvládneme!!!
Mějte se.
DŠ
Úkoly na středu 14. 10.
(Daniela Švejdová, 14. 10. 2020 9:13)
ČJ
Rozcvička – Šel jsem do obchodu a koupil jsem si … (lva a les, …) - hrajte s nimi – stále se opakuje úvodní věta Šel jsem do obchodu a koupil jsem si lva a opakují se všechna už vyřčená slova začínající hláskou L – děti hru znají, cílem je dostat se alespoň k 8 – 10 slovům, která si v řadě zapamatují
ŽA – číst slabiky na s. 13 nahoře u obrázků – lavička LA, letadlo LE - na přeskáčku, několikrát opakovat
PSŽA – 18/ 2 – skládáme slabiky – děti si připraví obě dlaně a říkají L (ukážou jednu dlaň), A (ukážou druhou dlaň), LA (tlesknou – spojí obě hlásky)
PSŽA –18/ 1 – řekni první slabiku slova na obrázku – slabiku napiš. Úkol navíc – dej slovo do věty (např. Leknín hezky kvete.)
PSŽA – 18/ 3 a 4 – čti slabiky a slova. Úkol navíc – dej slovo do věty
M
Učebnice s. 30
cv. 1 – co vidíš na obrázku? Co je to za zvíře? Co o něm víš? – popovídejte si o netopýrech (lze i najít podrobně na internetu) – vymyslel bys slovní úlohu? (děti by měly říct, že dva netopýři letí a dva už visí a dohromady tam jsou čtyři) a jak bys to řekl jako matematický příklad? (2 + 2 = 4 - čtou dva plus dva rovná se čtyři)
cv. 2 a 3 podobně jako u cv. 1 – nechte je pracovat samostatně
cv. 4 – je to o trpělivosti při hledání – hledají a zapisují příklady. Úkol navíc – propojení do prvouky – povídání o lese.
Pokud vše zvládnou, pochvalte je a za odměnu si mohou vybarvit další mašličku (ať se pochlubí, kolik už jich je vybarvených a co už umí)
PRV
Uč. s. 12 a 13 – navážeme na páteční procházku v podzimní přírodě, kdy jsme plnili plno zajímavých úkolů a povídali si o lese
cv. 1 – co vidí děti na obrázku (pojmenují rostliny i živočichy)? Jaké barvy najdeme v podzimní přírodě? Co je to hon a lov? A úkoly a), b), c) (Svěrák, Uhlíř – Datel https://www.youtube.com/watch?v=N9q6-P8g2eg), d), e), f) – ať si vzpomenou na vlaštovku, kterou vyráběli na výtvarce
cv. 2 – kdo chce, může se naučit básničku – určitě ale bude vědět, že teď máme říjen a že ten je spolu se zářím a listopadem jeden ze tří podzimních měsíců, chytré hlavičky přijdou na to, proč se listopadu říká listopad
cv. 3 – ptejte se proč? Jaké bývá na podzim počasí (koukněte z okna)?
cv. 4 – spojení s matematikou – vybarvi
Úkoly mi neposílejte, zda budete dělat s dětmi jen úkoly v sešitě, či je rozšíříte o další mnou nabízená cvičení, je na vás, rozvrhněte si práci dle rozpoložení dětí, nezapomínejte na přestávky…
Po poledni sem na stránky vyvěsím informace k zítřejšímu zahájení on-line výuky.
Pěkný, i když deštivý den
DŠ
Distanční výuka od 14. 10.
(Daniela Švejdová, 13. 10. 2020 16:04)
Vážení rodiče,
vzhledem k nařízení vlády se od středy budeme vzdělávat distančně.
Moje představa je, že se každý den od čtvrtka 15. 10. budeme scházet při videokonferencích na ZOOM (teď už to bude fungovat, nebojte) na jedné vyučovací hodině - na střídačku čeština a matematika (delší úsek na počítači není dle MŠMT v tomto věku ani doporučován).
Ostatní úkoly, byť ne v takovém rozsahu jako ve škole, si děti pod vaším vedením vypracují samy doma.
Od vás bych během dneška čí zítřka dopoledne potřebovala, abyste mi přes mail napsali, zda se dítě bude pravidelně připojovat na video, či nemůže (je u babičky, nemáte připojení k internetu apod.). Potřebuji zjistit počet dětí, abych věděla, zda je budu mít najednou, nebo si je rozdělím na 2 skupinky.
Pokud byste měli zájem o zapůjčení počítače, může vám ho škola poskytnout - napište mi.
Každý den budu zde na stránkách vyvěšovat úkoly na příslušný den. Všechny sešity si děti dnes vzaly domů.
Kdo se ten den nepřipojí na video, bude v denním plánu, které úkoly mi má poslat ke kontrole, abych věděla, zda se ten den vzdělával. Jak jistě víte, je podle nového školského zákona distanční výuka povinná, tj. kdo bude nemocný, je omluven. Absence se normálně zaznamenává do třídních knih jako by se děti vzdělávaly ve škole.
Veškeré úkoly, které mi budete mít posílat ke kontrole, posílejte na: daniely.trida.tousen@seznam.cz.
Držme si palce, ať to všechno zvládneme, a snad 2. 11. ve škole na shledanou.
PS.
Spojení na ZOOM přes webové stránky:
https://us04web.zoom.us/j/8344922663?pwd=Q3UzcHRoeStaUG5hMXZQOXBQWVNnZz09
Spojení přes aplikaci ZOOM na mobilu, počítači a tabletu: ID schůzky (10 místné)máte v notýsku, heslo je navždy změněno na 654123!!!
Kdyby se cokoliv pokazilo, pište na daniely.trida.tousen@seznam.cz
DŠ
Re: Distanční výuka od 14. 10.
(Marta Vaňková, 13. 10. 2020 16:37)
Dobrý den,
díky za informace. Zítra tedy dostanou "jen" úkoly bez on-line výuky a od čtvrtka se pojede i on-line. Snad to spolu všichni zvládneme :-)
Čísla účtu
(Daniela Švejdová, 12. 10. 2020 8:31)
Prosím vás o čísla účtu, ze kterého platíte obědy, jak jsem vás prosila na třídní schůzce - Jáchym, Adam, Max, Aleš, Lucka a Kristián.
Děkuji.
DŠ
Re: Čísla účtu
(Renata Mánková, 12. 10. 2020 11:07)Dobrý den, omlouvám se, dnes napíši do notýsku. Hezký den Mánková
Re: Čísla účtu
(Daniela Švejdová, 13. 10. 2020 15:35)
Děkuji za zaslání, už mám celou třídu :-)
DŠ
Týdenní plán č. 7 – 12. 10. - 16. 10. 2020
(Daniela Švejdová, 11. 10. 2020 21:22)
Český jazyk
Hláska a písmeno L, S
Rozlišení malých a velkých tiskacích písmen L l, S s
ŽA – s. 12 - 15
PSŽA – s. 17 - 20
Písanka 1 – uvolňovací cvičení, nácvik fyziologického úchopu
Čtení – Z deníku kocoura Modroočka
Matematika:
Číslice 4 a 5, sčítání do pěti, komutativnost sčítání, opakování porovnávání čísel
- učebnice - s. 28 - 33
Prvouka:
- podzim – příroda na podzim, poznávání listů stromů a jejich plodů
- podzimní plodiny (třídění ovoce a zeleniny), práce na zahradě
- ochutnávání ovoce a zeleniny
Na pátek 16. 10. vybavte prosím děti do školy dohromady 3 – 5 kousky ovoce a zeleniny (i netradiční druhy), budeme třídit ovoce a zeleninu, poté plody nakrájíme a společně ochutnáme.
Děti by měly každý den doma alespoň chvilku číst, využívejte Živou abecedu, či kopie, které děti dostávají ve škole!
Pokud byste měli jakékoliv dotazy (nácvik čtení slabik, správný úchop, čtení matematických příkladů apod.), napište mi mail a domluvíme si setkání ráno před začátkem výuky.
DŠ
Posílám odkaz na sdělení ředitele školy
(Daniela Švejdová, 9. 10. 2020 8:08)
https://zstousen.estranky.cz/clanky/aktuality/novy-system-plateb-na-skolni-ucet--zmena-v-odhlasovani-obedu.html
DŠ
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41
Týdenní plán č. 8 – 19. 10. - 23. 10. 2020
(Daniela Švejdová, 18. 10. 2020 19:52)